بیگ بنگ big bang

یک صفحه علمی برای علاقمندان به علم ِ : نجوم، ژئودزی ، فیزیک ، ریاضیات ، زیست شناسی و . .

بیگ بنگ big bang

یک صفحه علمی برای علاقمندان به علم ِ : نجوم، ژئودزی ، فیزیک ، ریاضیات ، زیست شناسی و . .

دستگاه آنتی‌کیترا

در این تصویر چه می­ بینید؟ این شی در اعماق دریا بر روی عرشه یک کشتی باستانی یونانی یافت شده است. پیچیدگی ظاهری آن باعث چندین دهه مطالعه و بررسی شده، اما هنوز بعضی از عملکردهای آن ناشناخته باقی­مانده است. تصاویر پرتو ایکس این ابزار طبیعت حقیقی «دستگاه آنتی‌کیترا» را تأیید و عملکرد جالب‌توجه آن را آشکار می‌کند.

 


 

آن­چه از سازوکار آنتی‌کیترا کشف شده در واقع یک کامپیوتر مکانیکی با دقت بسیاربالایی است که در 80 سال پیش از میلاد غیرممکن به­ نظر می­ رسیده ­است. در آن زمان این کامپیوتر همراه با کشتی حاملش، غرق شده است. باوربراین است که بشر چنین فناوری پیشرفته‌ای را تا هزار سال بعد گسترش نداد. چرخ‌ها و چرخ‌دنده‌های آن آسمان‌نمای حمل‌شدنی را ساخته‌اند که محل ستاره‌ها و سیاره‌ها را پیشگویی می‌کند،‌ همان‌طور که به خوبی زمان ماه‌گرفتگی و خورشید‌گرفتگی‌ها را پیش‌بینی می‌کند. دستگاه آنتی‌کیترا که در این تصویر نشان­ داده­ شده، 33 سانتی‌متر ارتفاع دارد و در نتیجه تقریباً هم‌اندازه‌ی یک کتاب بزرگ است. 


منبع : http://apod.nasa.gov/apod/ap130120.html

نظرات 1 + ارسال نظر
سام آریامنش دوشنبه 28 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 23:31

عالی بود سپاس،همون نظریه فضانودان باستانی ، که فقط به خاطر تعصب برخی به یک اصل علمی بدل نشده،واگرنه تاریخ باید بازنویسی شود

در وجود فرا زمینی های بیگانه شکی نیست، همین چند روز پیش که که یک کارشناس نجومی بر وجود 3000 تمدن پیشرفته در کهکشان راه شیری اعتراف کرد، اما بدلیل فاصله بسیار دور و ناشناخته بودن نوع حیات آنها احتمال سفر به زمین را بسیار بعید می دانست. نظریه فرا زمینی های باستانی بدلیل شواهد بسیار کم قابل قبول نیست، ای کاش مدعیان این فرضیه شواهد بیشتری برای اثبات نظر خود ارائه دهند. البته ساختن همچین دستگاهی از انسان ها بعید نیست و قطعا کار انسانها است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد